Spędzanie czasu z dziećmi

Głównym komponentem bogatego językowo otoczenia jest co najmniej jedna osoba dorosła, autentycznie angażująca się we wzajemną relację, skupiająca się na potrzebach i zainteresowaniach dziecka (przez co jej język jest dla dziecka zrozumiały), w rozmowach z nim używająca uproszczonego, przesadnie akcentowanego słownictwa, określanego przez lingwistów mianem „parentezy”. Wymaga to autentycznego zainteresowania i zaangażowania ze strony dorosłych i wielu współczesnych rodziców uważa, że jest to dla nich za trudne (albo, mówiąc otwarcie, zbyt nudne). Być może oduczyli się oni naturalnej zdolności porozumiewania się z małymi dziećmi, jednak ze względu na dobro swojego potomstwa powinni czym prędzej przyswoić sobie na powrót tę sztukę. Lektura książek polecanych pod koniec tego rozdziału może im w tym pomóc.

Witaj na moim serwisie! Blog poświęcony jest tematyce edukacji i wiedzy. Znajdziesz tutaj ciekawe informacje dotyczące systemu nauczania. Zapraszam do śledzenia na bieżąco.