WARTO ZAUWAŻYĆ

Warto zauważyć, że w wypadku agon, alea czy mimicry intensywność gry czy zabawy w żadnym razie nie prowadzi do fatalnej dewiacji. Wynika ona zawsze z zatarcia granic między grą i zabawą a zwykłym, potocznym życiem. Dzieje się tak, gdy instynkt powodujący grę czy zabawę wykracza poza ściśle wytyczone granice czasu i miejsca, od­rzucając wstępne kategoryczne konwencje. Można bawić się czy grać z całą powagą, wyżywać się w grze, ryzykować majątek, a nawet życie, pod warunkiem że umie się przestać w chwili z góry ustalonej i powrócić do zwykłego życia, w któ­rym nie obowiązują zasady gry, wyzwalające, a zarazem izolujące.

Witaj na moim serwisie! Blog poświęcony jest tematyce edukacji i wiedzy. Znajdziesz tutaj ciekawe informacje dotyczące systemu nauczania. Zapraszam do śledzenia na bieżąco.